Do głównych zadań Działu Zarządzania Majątkiem (DZM) należy dbałość o majątek Uczelni – zarówno nieruchomości, jak i ruchomości. Dla prawidłowego funkcjonowania Uczelni, w tym obszarze, DZM prowadzi ewidencję majątku podległego Dyrektorowi Administracyjnemu, a także w zakresie nieruchomości - obsługuje proces obrotu nieruchomościami, ustanawia służebności na gruntach Politechniki, gromadzi i aktualizuje dokumentację (wypisy, wyrysy, wyceny), dba o prawidłowy stan prawny i faktyczny, rozlicza transakcje (faktury dla najemców, podatki od nieruchomości, opłaty za użytkowanie wieczyste), reprezentuje Politechnikę przed organami, najemcami, wspólnotami; w zakresie ruchomości - ustala klasyfikację dla środków trwałych i stawkę amortyzacji, znakuje i wycenia środki trwałe, sporządza analizy potencjalnych kierunków inwestowania w nowe urządzenia badawcze (realizacja strategii naukowej Uczelni, utrzymania potencjału badawczego w poszczególnych dziedzinach naukowych oraz optymalizacji kosztów i nakładów inwestycyjnych); w zakresie pozostałej obsługi - opracowuje analizy, informacje i raporty, przygotowuje budżet i monitoruje jego wykonanie dla jednostek podległych Dyrektorowi Administracyjnemu, planuje, ewidencjonuje i rozlicza Budżet Utrzymania Uczelni, ubezpiecza majątek Uczelni od następstw szkód, pracowników od odpowiedzialności cywilnej i na indywidualne potrzeby Uczelni, obsługuje kontrole zewnętrzne.